A PSZA Motorsport felemás hétvégéje az Eger Ralin

A PSZA Motorsport felemás hétvégéje az Eger Ralin


Szabó Árpiék sikeresen teljesítették első Peugeot kupás versenyüket. Küzdős verseny után a kategória 3. helyén, illetve a powerstage szakasz megnyerésével térhettek haza! Drávucz Olivérék kiváló tempóban közlekedtek az Eger Ralin, de sajnos az első helyről a vasárnapi első gyorsasági után kiállni kényszerültek. Sajnos Szőnyi Andrisék sem látták meg a Dobó teret, az utolsó körben technikai hiba történt. Merényi Zsoltiék a Rallye2-ben sikeresen célba értek. Baksai Laciéknak a szezonnyitó nem sikerült a legjobban, de az újragondolt futómű elképesztő változásokat hozott a jármű vezethetőségében!


Szabó Árpád – Begala Tamás – ORB, Peugeot 208 R2

Összességében egy nagyon jó versenyen vagyunk túl! Sajnos a versenyt megelőzően nem tudtunk tesztelni, így az első közös méterünk az autóval a szarvaskői gyorsasági szakasz volt. Az első napi szakaszok számunkra csak és kizárólag az ismerkedésről szólt, egy tartós tesztnek fogtuk fel. Gyakorlatilag minden szituációt meg tudtunk élni az autóval és azt gondolom, sikerült megismerkedni a Peugeot-val, sikeresen beértünk az esti Parc Farme-be. Vasárnap, már tényleg a versenyzésre koncentrálva sikerült felvenni a versenytársakkal a tempót és belaktuk az autót, minden percét élveztük a napnak. Ennek köszönhetően a nyolc szakaszból sikerült ötöt megnyerni, nem csak a Peugeot kupában, hanem a 6-os kategóriában is. Plusz öröm számunkra, hogy a Power stage-ért járó maximális plusz pontokat is mi vittük haza.  Fantasztikus érzés volt az ORB-ben versenyezni, kis túlzással húsz éve vártam erre és most itt lehetek. Nagyon sok ember munkája az, hogy egy ilyen autóban ülhetünk, amiért nem tudok elég hálás lenni. Az egész hétvége a Peugeot kupa jegyében telt és azt gondolom, hogy mind az ötlet, mind a megvalósítás nagyon jól sikerült. Az, hogy ilyen körülmények között tudunk versenyezni az fantasztikus érzés, mintha egy gyári alakulat része lennénk, nem beszélve arról, hogy egy hétszeres magyar bajnok is ott van velünk, segíti a munkánkat. A Bakó Rallye Team számunkra egy tökéletes autót hozott, mint ahogy már azt megszokhattuk Lacitól, köszönjük szépen a bizalmat. Most már gőzerővel készülünk a Miskolc Ralira, most fogunk előtte mindenféleképpen tesztelni, így pozitívan várjuk a következő megmérettetést.


Drávucz Olivér – Losonczi Csaba – ORB, Peugeot 208 R2

Az első versenyen nem volt számunkra más lehetőség csak a győzelem, mivel ez volt a hazai versenyünk. Igaz, ez nem volt egyszerű feladat, hiszen tudtuk, hogy nagyon gyorsak a kategóriatársak, kis különbségek alakultak ki egy-egy szakasz céljában. A szarvaskői szakasz volt nekünk a favorit, illetve az éjszakai gyorsok sikerültek még nagyon jól, de összességében egy ilyen autóval jó volt menni mindenhol Ezen a versenyen minden új volt, a csapattól kezdve az autón át, illetve Csabival is ez volt az első közös versenyünk. Úgy gondolom, hogy Csabi munkájára egy rossz szavam sem lehet, hiszen mindent jól végzett el, sajnos az autóról már ez nem volt elmondható, a tizenharmadik gyorsasági után műszaki hiba miatt az első helyről kiállni kényszerültünk. Borzasztóan csalódott voltam, de sajnos a rali az ilyen.  Nagyon várjuk a miskolci versenyt, mivel ott szűk és dobálós szakaszok vannak, amit jobban kedvelek és talán gyorsabbak is tudunk majd rajtuk lenni. Szeretnék jobban felkészülni és támogatói szinten is megerősödni. Köszönjük szépen a PSZA-Motorsportos fiúknak a segítséget, hiszen általuk egy olyan csapatba kerültünk bele, ahol azt érezzük törődnek velünk. Szeretném megköszönni Édesapámnak, barátnőmnek, Ildikónak, a lelki támogatást, Öcsémnek, és mindenkinek. aki valamilyen formában hozzájárult a versenyzésünkhöz.


Szőnyi András – Balázs Kornél – ORC, Lada 2101

Eger Rallye nekünk nem sikerült túl fényesre, de ez mindig benne van a versenyzésben. Alapból rengeteg új alkatrészt kapott az autónk, így az utolsó pillanatokban lett kész. Ezúton is szeretném megköszönni a Kasza Motorsport emberfeletti munkáját. Első nap az összeszokás jegyében telt az autóval, visszafogottan kezdtünk. Első számú cél a célba érés és a minél több versenykilométer összegyűjtése volt. Az időeredmények is ezt mutatták, nagy lemaradásunk volt a kategória elejéhez képest, de 14 indulóból így is ötödik helyen voltunk.  Második nap átgondolva fejben, sikerült sokat javulnunk. Gyorsaságinként már jóval kevesebb volt a lemaradásunk, ígéretesnek mondható tempót jöttünk. Utolsó kör előtt, azonban újra beütött a technika ördöge, gumi melegítés közben anyagfáradás miatt, kiszakadt a Watt-rúd a hátsó hídból. Elfolyt a diffi olajunk, mikor megláttuk, tudtuk, hogy nincs tovább. Nekünk ott ért vége a verseny. Miskolc Ralin indulunk, addigra orvosoljuk a hibát, és megerősítjük az említett alkatrészt. Így nincs más hátra, mint előre!


Baksai László – Erdei Zoltán – Rallye2 , Lada 2107

Pár hete derült ki, hogy teljes szezont tudunk menni a Rallye2-ben. Az egri futamot egy erős tesztnek szántuk, mivel szinte minden új volt az autón, sokat fejlesztettünk. Tíz év után elhagytuk a jó öreg A-s autónkat és átépítettük P12-es szabályok szerint. Ebben nagy segítségre volt a Kasza Motorsport, kaptunk egy bődületesen erős motort, a PSZA Motorsport pedig segített beállítani az autót és kicsit újragondolni a futómű kérdését. A navigátorom is egy régi barátom Erdei Zoli lett, ezen kívül most először kipróbáltuk a Hankook gumikat, egyelőre meggyőzött minket.  Az autó tökéletesen sikerült, pont olyan, amilyet mindig is szerettem volna. Felmegy a dombon és még el is fordul a kanyarban. Az első gyors nagyon barátkozós volt, de az utána lévő etapon Zoli sajnos rosszul lett és közös megegyezés után a kettes gyors végén kiálltunk a versenyből. Sokat nem tudtunk menni, de az autó nagyon tetszik és meglepő módon az idők is jónak tűntek. Most már nagyon készülünk a Miskolc Ralira, az elején még szeretnénk tapasztalatot szerezni, de a végére jó lenne már teljes gőzzel száguldani!


Merényi Zsolt – Érsek Krisztián – Rallye2, Honda Civic 1,6 Vti

Kalandos versenyen vagyunk túl, sajnos már a verseny elején generátor problémák adódtak és nem volt megfelelő töltésünk. Akku cserével orvosolni tudtuk a problémát és sikeresen célba tudtunk érni. Ezen kívül az első körben fékproblémákkal is küzdöttünk, így az első három szakaszon kb. 25 másodperc hátrányt szedtünk össze a kategóriatársaktól, amit az első szervizparkban orvosoltunk.  Noha technikai gondok hátráltattak, így is szoros csatákat vívtunk a kategóriatársakkal, volt, hogy 9 km-en 1 másodpercen belül hárman értünk célba. Örülök, hogy sikerült teljesíteni a versenyt, fontos pontokat gyűjtöttünk ezzel a negyedik hellyel. Első Rallye2-es futamunk volt a Hondával, sokat tanultunk és reméljük a Miskolc Ralin folytathatjuk. Szeretnék ezúton is köszönetet mondani szerelőinknek és segítőinknek, nélkülük nem sikerült volna!

Együtműködő patrnereink:
Dolphio Technologies Kft., FER-VILL KFT, Solar Pro-Tech Kft., Truckport Hungary Kft., Virtech Labs Bt., ZTR Kft.,  Menzak.hu, TomeeTrans, Pelixír Centrum Kft., Szuvorov Kft., Attalus Security Kft., TEN-LINE Kft., Ruhan Kft., Multi Garage Kft, FoliaZ.hu, Extremelmenyek.com, Petersgumi.hu, Matricakell.hu, Kasza Motorsport, FervillSound Kft.​