CREDOBUS Eger Rallye 2019: Kaptak hideget is, meleget is..

Közel négy hónapos szünet után az Eger Ralival útjára indult a 2019-es hazai Rallye1 és Rallye2-es bajnokság, ahol a PSZA csapata is egyre nagyobb szerepet vállal. A Heves megyei szezonnyitón tizenkettő párosnak nyújtottak kiemelkedő segítséget a verseny folyamán.

Papp Arnie – Harangozó Csenge (Lada Kit-Car 16v)

Papp Arnie: A hosszú téli szünet után, jó volt végre újra visszatérni a versenypályákra. Bővült a csapatunk létszáma, így Egerben is 12 páros indult a mi színeinkben. Ezúton is köszönjük a bizalmat. A biztató részeredmények mellé Rallye2-ben és Historicban kupákat is gyűjtöttek szép számmal a srácok! Elégedettek lehetünk az évadnyitón elért eredményekkel. Magam részéről egy nagyon jó versenyen vagyunk túl, sok-sok pozitív visszajelzéssel. Az autót a tél folyamán egy picit megfejlesztettük, Kormos Ádinak köszönhetően belefaragtunk egy 16 szelepes Lada motort. Kísérleti fázisban vagyunk még bőven, de úgy gondolom jól sikerült, használható, erős, nem tudok rá rosszat mondani. Ezen kívül a futóművet is újra gondoltuk, ami a szuhai eredményekből úgy látszik jól sikerült. Godó Tomi párja, Csenge beült mellém az idényre, kezdő navigátor létére nem tudok rosszat nyilatkozni, jó volt minden. Idén letettük a Hankook mellett a voksunk, amit úgy gondolom nem bánunk, ilyen jó gumival én még nem mentem pályafutásom során. Tökéletes hétvégénk lehetett volna, az utolsó gyorsaságiig vezettük az abszolút értékelést tizenhat másodperccel, kategóriában pedig közel egy perc előnyünk volt. Sajnos nem sikerült a célba érés, rontottam egy picit, megcsíptem az egyik lassító szélét és eltört a kormány-összekötőnk. Sokat tanultunk ebből a hibából és ezúton is gratulálunk a többieknek. Miskolc nem volt betervezve az évbe, de a támogatóink biztató szavai után nem adjuk fel, megyünk és végre szeretnénk hibamentesen célba érni. Miskolc jövünk!

Baksai László – Erdei Zoltán (Lada 2107) 

Baksai László: Nagyon vártuk már a szezon kezdést. Télen szerettünk volna egy új autót építeni, de sajnos nem jött össze rá az anyagi háttér, úgyhogy maradt Erdei Zoli barátom közel húsz  éve épített versenyautója, amivel tavaly bajnokok lettünk. Felléptünk a P12-es kategóriába. Pici fejlesztésekre voltak lehetőségeink, amit a PSZA-s fiúk maximálisan megoldottak, hála nekik a tökéletes kocsiért. Kasza Zoltán átfésülte a motorunkat és talált nekünk jó pár lóerőt, amiért szintén hálásak vagyunk neki is. A nevezési lista megjelenése után kicsit úgy gondoltuk, ha az abszolút 25-be bejutunk és kategóriába a 15-be, azzal már elégedettek lehetünk. Ezek tükrében kiváló versenyen vagyunk túl. Úgy gondolom kimaxoltuk ezt az Eger Ralit. Abszolút hetedik, kategória harmadik és Lada kupa második helyén végeztünk. Az autó nagyon jól vizsgázott, ahogy mi is Zolival. Ennyire tökéletes versenyünk talán még sosem volt. Hagytunk benne azért rendesen és ennek tudatában szerintem igen jó érzéssel várjuk a következő versenyeket. Megjött az étvágyunk, úgyhogy nagy erőkkel készülünk a következő versenyre. Bízunk, ott is a jó eredményben. Köszönjük mindenkinek, aki segített nekünk, hogy a rajtvonalon állhassunk idén is!!! Miskolcon találkozunk!

Támcsu Zoltán – Szalontai Attila (Lada 2107)

Támcsu Zoltán Szalontai Attilával az oldalán 22 év után tértek vissza a rallye pályákra a Luczó Promotion Kft. színeiben. Volt néhány kalandjuk a visszaszokás hevében, de a sikeres célba érkezés szintén megvolt. Élvezetes volt ez az Eger Rallye, tetszettek a pályák, főleg a “murvás” gyorsasági. Az autó hozta a rég nem érzett Lada “feelinget”, nagyon bitang volt, imádtuk!  Azt nem mondanám, hogy olyan ez mint a biciklizés, de igyekeztem a régi formámat hozni. Nagyon köszönöm elsősorban a Luczó Promotion segítségét, hogy megvalósulhatott egy régi álmom, hiszen ilyen felkészült, lelkes és szervezett csapattal még soha nem volt dolgom. Ez a stabil háttér segítette a versenyen való szereplésünket. Külön köszönet még a PSZA Motorsportnak, hogy komoly szervizhátteret biztosítottak a részünkre!

Szőnyi András – Patkó Gábor (Lada 2101-1)

Szőnyi András: Sziasztok! Üdvözlöm az olvasókat! Sajnos számunkra elég rövidre sikerült a verseny, de a részeredmények bizakodásra adnak okot. A megszokott felállásban készültünk az Eger Ralira, a már jól bevált szervízcsapattal és Patkó Gabival az oldalamon. Az autón egyetlen fejlesztés lett elvégezve, 15 colos kerekeket kapott a 13-asok helyett, ennek meg is lett az eredménye. Első nap a péntek esti gyorson rögtön egy öt másodperces előnnyel nyitottunk, kategória első időt jöttünk. Habár ez az öt másodperc sok mindenre nem lehetett elég, de az önbizalmunk legalább visszatért. Másnap az első gyorson nagyon jóízűt autóztunk, de a cél előtt három kanyarral megállt a motorunk, így csak begurultunk a célba. Belső felvételt visszanézve, negyvenöt másodpercig gurultunk, de így is csak huszonkettő másodpercet kaptunk a kategória elsőtől. Bosszantó volt, de szuperralizni kényszerültünk. Harmadik nap első gyorsot megnyertük kategóriában, míg a következőn másodikok lettünk. Éreztem, hogy egyre erőtlenebb a motor, míg a harmadik gyorson már alig tudtunk feljönni a dombon. Végül teljesen megadta magát, felrobbant. A dugattyúm az aszfalton pattogott, míg valaki fel nem vette, és hazavitte. Az anyagi kár jelentős, így biztosan kihagyjuk a Miskolc Ralit. Nagyon remélem, hogy Fehérvár Ralin visszatérhetünk! Nagyon köszönöm a támogatást a Családomnak, Páromnak, nélkülük nem menne ilyen nehéz időszakban. A szervízcsapatomtól is sok támogatást kapok, hogy csak előre nézzek. Nagyon köszönök nekik is mindent!

Merényi Zsolt – Érsek Krisztián (Honda Civic)

Merényi Zsolt: Összességében jól indult a 2019-es szezonunk. Ahogy számítottunk rá év elején, sajnos a hetes kategóriában (amiben az 1.6 N-es, vagyis szinte széria autók értékeltek) nem vagyunk már elegen, ezért bátran végezhettünk módosításokat és építhettük A-s versenyautóvá a Hondánkat.Így erősebb is lett az autó és jobb a futómű, viszont sajnos az R2-es autók ellen még mindig jelentős a technikai lemaradásunk. A 2WD kupában szerettünk volna, minél jobb helyezést elérni, végig dobogós időket autóztunk, illetve két szakaszt meg is tudtunk nyerni, aminek nagyon örültünk. Sajnos a szuhai szakasz nem kedvezett nekünk, emiatt csak a 2WD kupa harmadik helyet tudtuk most elhozni Egerből.

Együttműködő partnereink: Virtech Labs Bt., FER-VILL KFT., Landa – Trans Kft., MJM Transport Kft., Primun Go Kft., Dolphio Technologies Kft., Truckport Hungary Kft., Fornád Trans Kft., Közbeszerzés Figyelő Kft., Fúzió Elektrótechnika Kft., Solar Pro-Tech Kft., Budaörs Rádió FM 104.8., Kamaraerdei Stúdió Bt., Matricakell.hu – matrica webáruház., LT Communication Kft., SR- Filt Mérnökiroda Kft.,LTL Lotistics Solution Kft., Optibiomed Kft. Pleixir Centrum Kft., FoliaZ.hu., Ruhan Kft., TEN-LINE Kft., Multi Garage Kft., Extremautosport.hu., Petersgumi.hu., GN Group Kft., Trenaker Kft., Kasza Motorsport., FervillSound Kft., Loppun’s Garage, LEL Kft., Volvid Zrt., Simon és társai Kft., Cso-koto Kft., GPS-COM Kft., DSG Kft., GarAgent-AH Kft., HumanoiT Kft.

Forrás: RallyFeeling.hu