25. HELL Miskolc Rallye 2019: Most akkor mumus, vagy nem?
Április utolsó hétvégéjén kezdetét vette a bajnokság második fordulója. A rendezők kitettek magukért, hiszen a verseny központja a vadonatúj és színvonalas DVTK stadion területe volt. A PSZA Motorsport hét párossal érkezett meg a borsodi viadalra és voltak olyan párosok, akiknek eddig a miskolci pályák nem hoztak szerencsét, így nagy reményekkel indultak el.
Papp Arnie – Harangozó Csenge (Lada Kit-Car 16V)
Papp Arnold: Kezdeti terveink alapján nem terveztük a Miskolc Ralin való indulást, nem volt eddig sikeres versenyünk ott. Sajnos most se lett a szívünk csücske. A verseny előtt bejelentették, hogy több mint valószínű elmarad a kedvenc versenyünk, a Szombathely Rallye, így erőn felüli küzdelemben próbáltuk összerakni az autót Miskolcra, hiszen a bajnokságban kiesett egy lehetőség, így leadtuk a nevezést. Szerettünk volna pontokat gyűjteni, ez sajnos most sem jött össze, cserébe végre megtudtam, milyen is tetőn lenni. Nem voltak nagy elvárásaink előzetesen, én nagyon örültem az esős időjárásnak is, bevállaltam reggel a vágatlan slick gumikat. Biztonságosan lejöttünk az első két gyorson, Sátára pedig felszáradt és begyújtottam a rakétákat. Sajnos az egyik kanyarkombinációt, úgy gondolom rosszul dolgoztam fel a pályabejáráson és sok lett, hatodikban sikerült lerepülni az útról… Jó Isten lenyúlt értünk, valamennyire mentettem a dolgokat, de az első borulás, az azért sikerült. Sajnos nem tudtuk folytatni a versenyt, megint sikerült kiszakítani az egyik gömbfejet. A srácok hoztak fel szerszámot és egy tartalék gömbfejet, így egy kis versenynézés közben megjavítottuk az autót, aztán a saját lábán visszajöttem vele Miskolcra. Ez az egy óriási erőt adott, hogy a céldobogót legalább már megláttuk értékelésen kívül és át is gurult a gép, noha ez csak a lelkemnek számított. Kicsit örülünk most a szünetnek azért és remélem Fehérváron legyőzöm saját magam és végre célba viszem a 16 szelepes Lada motort. Az anyagi kár lehetne nagyobb is, de szerencsénk volt, így egy kicsit kalapálunk rajta, szép már nem lesz szegény kocsi, de műszakilag minden részét átnézzük és fejlesztünk is rajta. Előreláthatólag Csenge most párjának Godó Tominak fogja diktálni a tempót, így ismét új navigátor fog mellém ülni, kedves barátunk, Szántó Béla vállalta a feladatot, hogy elkísérjen a fehérvári cél dobogóra.
Baksai László – Erdei Zoltán (Lada 2107)
Baksai László: Tavaly sikerült a Miskolc Ralin egy nagyot perecelnünk, ami így utólag mondhatjuk talán helyre tett minket. Azóta minden versenyt befejeztünk és év végén még bajnokok is lehettünk. Új év, új kategória, de ami a lényeg, a csapat maradt. PSZA és Zoli navigátorom. Zolival új célokat tűztünk ki. Az egri csoda után miskolci mumusunkat le akartuk győzni, csak egy sima célba érkezés volt a cél. Az autó tökéletesen fel lett készítve és az egri motor problémánkat is orvosolta Kasza Zoli bácsi. Reggel esőre ébredtünk, aminek én nagyon örültem. Szeretem az extrém körülményeket. Első gyorson volt pár hibám, de szerencsére kisebb sérülésekkel megúsztuk. Az első kör többi gyorsaságiját kalandmentesen teljesítettük. A szerviz rendbe tette a kocsinkat és már mentünk is a második körre. Elhatároztuk, hogy picit gyorsítunk, mert jó helyen álltunk és szerettük volna megtartani. Sikeresen célba hoztuk a kocsit és meglepetésünkre Miskolcon is remek helyen végeztünk. Köszönjük a sok segítséget és a hibátlan autót a PSZA-s fiúknak. És Zolinak a remek összhangot a kocsiba. Sikerült kupákkal hazatérnünk Miskolcról. Most kicsit pihenünk, aztán készülünk Fehérvár Ralira. Szeretnénk átmenteni ezt a lendületet és újabb meglepetéseket okozni! ?
Berta József – Deák Henrietta (Lada VFTS)
Berta József: Úgy készültünk Miskolcra, hogy a sátai gyorsasági volt ismerős, amin kb. nyolc éve mentem utoljára. Az esős pályákat nem nagyon szeretem, amiből itt volt rendesen. Az első gyorson Hajdú Tomi felborult előttünk, ott álltunk kb. kettő percet, mert nem akartuk otthagyni őket, így az a gyors odalett… ? A második gyorson P13-ban harmadik, abszolútban tizenhatodik időt mentünk. Óvatos volt, de kezdtünk melegedni. Ezt követően a harmadik szakaszon P13-ban első időt sikerült mennünk, abszolútban pedig tizenharmadikat. Aztán jött a negyedik gyors, ahol elszakadt a vezérműlánc, a rajt után kb. 300 méterrel és sajnos addig tartott a lendületünk. Pedig kezdtem élvezni a miskolci pályákat, mert nagyon jók voltak! Megyünk a bajnokságért, tehát Fehérvár következik, ahol soha nem mentem… A motor készül, (Kasza Zoli készíti) sajnos anyaghiba volt, senki sem tehet róla. Készülünk, nem adunk fel semmit! Reméljük több sikerrel, mint Miskolcon.
Luczó János – Béres „Unicum” Attila (Lada 2107)
Luczó János: Szombat reggel volt egy kis “kákánó” felügyelős momentum, végig szaladt a fejemen, hogy mégsem itt kellett volna kezdeni a karriert. Mikor a szervizparkban magamra vettem a versenyruhámat, sisakot, hanst, kesztyűt, valami elmondhatatlan boldogság, öröm és meghatottság kavargott bennem, levegőt alig kaptam! Ahogy letoltuk az első gyorsot, utána olyan volt, mintha mindig is versenyeztem volna. A második gyorson a cél előtt egy méterrel csúsztam be egy árokba, senki nem volt a közelben, de a sportbírók rádión hívtak nézőket, nagy nehézség árán tudtak kiszedni minket. Nekik ezúton is szeretném megköszönni a segítséget! Sátán is beestünk, ott egy kerítést bontottam le, de szinte azonnal tudtunk tovább menni, ott is köszönet minden nézőnek! Rengeteget tanultam, tapasztaltam, voltak gyönyörű pillanatok, voltak keserű percek, de azt gondolom, hogy összességében egy remek versenyen vagyunk túl!
Támcsu Zoltán – Szalontai Attila (Lada 2107)
A páros új autóval állt rajthoz. A frissen vásárolt gép jó párszor megtréfálta a párost és a szervizt is, ennek ellenére sikeresen célba értek.
Balázs Kornél – Mohácsi László (Trabant 601)
Balázs Kornél: Megint egy olyan problémával találtuk szemben magunkat, ami nem sok Trabantossal fordult elő idáig, úgy hallottam. Teljesen jól működött a technika, sikerült egy bő 45 másodperces előnyt felépítenünk a hetedik gyorsig, ahol is lefelé a lobogóson egyszer csak eltört a gyújtás jeladónk füle és nem ment az autó. Mire odajutottunk, hogy feltárjuk a bajt, már késő volt, kikéstünk volna ha össze is legózzuk, így feladni kényszerültünk a versenyt. Összességében jól éreztük magunkat, bár vízen egyikünk sem autózott még, pláne nem hat éves slick gumikkal, okoztak néha meglepetéseket. Végül pedig, de nem utolsó sorban a legnagyobb köszönet Serényi Andrisnak és kedves feleségének Bettinek, szeretnénk megköszönni a verseny utáni gesztusukat, hiszen nekünk adták az E0 géposztály első helyéért járó kupájukat, szerintük ez minket illetett volna meg, igazi barátokra leltünk bennük az évek alatt!
Orosházi Szabolcs – Kispataki Gábor (Suzuki Swift GTi)
Orosházi Szabolcs: Miskolcot nagyon vártuk. Ott születtünk, hazai verseny, de nem gondoltam volna, hogy a legnehezebb lesz. Volt minden: eső, sár, ami nehezítette a versenyt, de ez a rally. Egy nap alatt mindent abszolválni kellett, de örülünk, hogy célba értünk a kategória harmadik helyén. Miskolci eredményünk felért egy győzelemmel. A gumik teljesen elkoptak, az autó is sírt a végére, de a célban vagyunk, aminek nagyon örülünk. Jó eredménynek tartom, hogy sikerült megtartani a E1 kategória második helyét és az E korcsoport harmadik helyét, ami az év végén még sokat jelenthet.
Együttműködő partnereink: Virtech Labs Bt., FER-VILL KFT., Landa – Trans Kft., MJM Transport Kft., Primun Go Kft., Dolphio Technologies Kft., Truckport Hungary Kft., Fornád Trans Kft., Közbeszerzés Figyelő Kft., Fúzió Elektrótechnika Kft., Kamaraerdei Stúdió Bt., Matricakell.hu, LT Communication Kft., SR- Filt Mérnökiroda Kft.,LTL Lotistics Solution Kft., Optibiomed Kft. Pleixir Centrum Kft., FoliaZ.hu.,Petersgumi.hu., GN Group Kft., Trenaker Kft., Kasza Motorsport., FervillSound Kft., SFR Parts Kft., Loppun’s Garage, LEL Kft., Volvid Zrt., Simon és társai Kft., Cso-koto Kft., GPS-COM Kft., DSG Kft., GarAgent-AH Kft., HumanoiT Kft., Robi – Fa Kft., Lubricants Hungary Kft., Luczo Promotion Kft., Mobilvzsgáztató Kft., PSZA Media Kft.
Forrás: RallyFeeling.hu