Eredményesen indult a PSZA éve
A PSZA Motorsport csapata egészen nagy különítménnyel vett részt az évad első versenyén, a Salgó Rallye-n.
A Rally2 Bajnokságban nyolc PSZA-s autó várta a startjelet, de a Rally1-ben is segítette két páros versenyzését a PSZA szervizcsapata. A salgótarjáni hétvégéjükről, és a sikeres évkezdetről Szabó Árpád csapatvezető számolt be.
A Rally2 Bajnokság autóinak több, mint 10 százalékát ti készítettétek fel a Salgó Rallye-ra, ami nem kis munkával járt. Hogy alakult a csapatotok hétvégéje?
Mind a nyolc Rally2-es párosunk és mi is nagyon vártuk már, hogy kezdetét vegye az évad. Azt azért fontos megemlítenünk, hogy nem minden általunk felkészített autó versenyzett a PSZA színeiben, voltak olyanok, akik csak a kocsijuk szervizelését bízták ránk, de más csapatot képviseltek. Nekik a szervizhátteret és a komplett logisztikát biztosítjuk.
Közéjük tartozik Mészáros Zsolt és Egerszegi Dávid a Peugeot 208R2-vel, Baksai László és Erdei Zoltán, Ladával, Rónavölgyi Endre és Kováts Edit a Citroen Saxo VTS-ével, valamint Berta József és Losonczi Csaba a Honda Civic Type-R-jével. Érdekes egyébként, hogy jelenleg több olyan versenyzőpárosunk van, akiknek „csak” szerelünk, mint aki teljesen PSZA-s, ezt igazából még mi sem tudjuk pontosan, hogy hogyan alakult ki, csak sejtésünk van róla. Reméljük, hogy ez majd a későbbiekben megváltozik.
A Salgó Rallye előtt alapvetően olyan hétvégére készültünk – de nagyrészt mindenki így kalkulált – hogy száraz körülmények közt lesz lebonyolítva a verseny. Ezt egy nyári futamnak terveztük, de nem úgy alakult. Pénteken már látszott, hogy itt bizony a víz lesz az úr, ezért gyorsan ki kellett találnunk valamit az új helyzetre. Az jelentett némi nehézséget a számunkra, hogy a Rally2 szervizparkja külön területen volt a Rally1-étől, és a gumizás is elég nagy kihívás volt a verseny során.
Egy nappal korábban kellett döntést hoznunk a gumikérdésekben, mert vasárnap már nem sok lehetőségünk volt a módosításra. A nehézségek ellenére összességében szerintem remek hétvégét zártunk. Nyertünk kategóriát és 2WD kupát, volt abszolút első és harmadik időnk, ezeknek köszönhetően kijelenthetem, hogy sokkal, de sokkal eredményesebb volt a szezonkezdetünk, mint 2019-ben. Nem tudjuk, hogy meddig tarthat a szezonunk, de ez a kezdés mindenképpen jó szájízt adott a zűrzavaros 2020-nak.
A sikerek mellett sajnos kiesett versenyzőink is voltak. Mészáros József és Mester Ferenc, a második leetapolt gyorsasági után inkább úgy döntött, hogy a szervizpark irányába fordítják a Citroen Saxo-ja orrát, és hazamennek, nem látták létjogosultságát a folytatásnak. Baksai Lászlóéknak a differenciálművel akadt problémája, ezért estek ki. Illés Emiléknek egy váratlan esemény miatt kellett hazautaznia. Balázs Bencéék, a Rally2-ben, a P13-as géposztály bronzérmét szerezték meg. A Rally1-ben Berta Lászlóék mentek tőlünk Citroen C2R2Max-al, ők a géposztályukban másodikak lettek, Petróczy Péterék pedig előfutottak a Mitsubishijükkel.
Miskolcra is utazik a csapat?
Mindenképpen megyünk, nagyon várjuk a Miskolc Rallye-t, gőzerővel készülünk, és úgy néz ki, hogy azok a versenyzőpárosok, akiknek szerelünk nevezni is fognak a versenyre. Nagy erőkkel készülünk, bízunk abban, hogy megismételhetjük az év elején elért sikereket. Berta Jociék autója megérkezett hozzánk, már darabokban van. Mészáros Zsoltékét szinté. Rónavölgyi Endréék Citroenje már harcra készen várja a folytatást. Baksai Laciék úgy döntöttek, hogy fejlesztenek az autón és egy Mitsubishi hídra cserélik az eddigi Lada hátsó hidat. A versenykiírás szerint nagyjából ugyanazokat a gyorsaságikat kell majd teljesítenie a versenyzőknek, mint tavaly, csak az egyik lesz valamivel rövidebb. Örülnénk, ha jobb időjárás lenne, mint, amilyen tavaly volt, mert jó lenne a Salgó Rallye-ra megvásárolt 5-ös gumikat a borsodi megmérettetésen, elfüstölni, mielőtt még ránk romlanak.
PSZA Motorsport reklámpartnerei:
Virtech Labs Bt., FER-VILL KFT., Dolphio Technologies Kft., Truckport Hungary Kft., Fornád Trans Kft., Közbeszerzés Figyelő Kft., Fúzió Elektrotechnika Kft., Millers Oils Hungary, Hankook Racing Tyres, Matricakell.hu, FoliaZ.hu., GN Group Kft., Kormosadi.hu, FervillSound Kft., SFR Parts Kft., Loppun’s Garage, DSG Kft., Eurokardan Kft., Mobil Vizsgáztató Kft., SZRV Racing Kft., Oroszlánszív Informatikai Zrt., BpRacing.hu, Landa – Trans Kft., Petro-Ép 2017 Kft., Interpasszív Kft.
Forrás: Rallye2.hu – Salánki Gábor