Szezonkezdet pipa
A hosszú téli szünet után a PSZA Motorsport népes csapata alig várta a rally szezon kezdetét. A Rally3, Rally2 és Historic mezőnye Orfűn, míg az ORB és ORC mezőnye Boldogkőn kezdte meg az évet – mi pedig az élményekről kérdeztük a fiúkat.
Berta László – Császár László
Sajnos a mi boldogkői versenyünk nem tartott sokáig, az első gyorson műszaki hiba miatt kiállni kényszerültünk. Értetlenül álltunk a dolog előtt, a kuplungtárcsa közepe szakadt ki úgy, hogy vadonatúj alkatrész volt. Rengeteg munkánk volt a felkészülésben és az autónk is ütőképes a kategóriában, ezért is nagyon sajnáljuk, ami történt. Egerben viszont újra támadunk!
Helembai „Csikar” Zsolt – Szebenszki Csaba
Volt pár kalandunk a boldogkői szezonnyitó futamon, egyszer leesett a váltókarunk és egy lassítót is elvittünk. Ennek ellenére nagyon jó szájízzel zártuk a versenyt, hiszen kategória második helyen végeztünk – a tavalyi évünk után ez végre egy pozitív hétvége volt számunkra.
Kulcsár Balázs – Holecz László
Mi az egyedi rajtengedélyesek között indultunk, hiszen célunk a Mitropa Kupában való részvétel, így a Boldogkő Rally remek tapasztalatszerzési lehetőség volt a sorozat elindulása előtt, ami a Covid-19 járvány miatt később indul.
Elsőre kicsit nagy falat volt a verseny, hiszen sprintből érkeztem, még nem mentem teljes bajnoki futamot, így a verseny előtti napokban eléggé izgultam, de (Holecz) Laci nyugtatgatott, hogy menni fog. Az izgulás ellenére jól éreztem magam, jól is mentünk, a kocsi szuper volt, a kategória második hely csak hab a tortán, de be kell vallanom, hogy azért elfáradtam a végére. Remélem, hogy hamarosan lehet menni külföldre versenyezni, ezt már nagyon várjuk.
Mészáros Zsolt – Egerszegi Dávid
Izgatottan vártuk az év első versenyét Orfűn, kíváncsiak voltunk, hogy mennyit fejlődtünk az előző szezonban. Az első két gyorsasági szakasz eredményei bíztatóak voltak, kategória második helyen autóztunk.
Amennyire vártuk az első versenyt, sajnos olyan hamar véget is ért számunkra. A harmadik gyorsasági végén Árpádtetőn motorprobléma miatt csalódottan adtuk le a menetlevelet.
Ettől függetlenül továbbra is megyünk előre, készülünk az Eger Rally-ra. A fiúk orvosolják a problémát és minden erőnkkel azon leszünk, hogy a következő versenyeken 110%-ot teljesítsünk.
Reméljük minél hamarabb láthatjuk a szurkolókat a pálya szélén, addig is kitartás mindenkinek!
Kiss Péter – Németh Zoltán
Az elmúlt hétvégén részt vettünk az Orfű Rally R3as futamán, sajnos mint egyetlen Trabantos. Mivel nincs kategóriánk, ezért mi csak autózunk a nagyok között, legfőképp a nézőknek szeretnénk majd menni, ha újra lehetnek a gyorsok mellett
Szerintem nagyon színvonalas és szuper versenyt kaptunk a rendezőktől a hétvégén, ezért köszönet nekik! Pörgős, izgalmas, csodás pályákon száguldozhattunk, fennakadás nélkül, pedig voltak balesetek és műszaki problémások is, de ebből mi semmit nem éreztünk, jól oldották meg a mentéseket. Személy szerint imádom ezeket a pályákat, de persze kíváncsian várom majd az egri szakaszokat is.
Fantasztikusan éreztük magunkat a csapattal, az autó hibátlan volt, csak az átbeszélő okozott némi problémát, de improvizáltunk, és sikeresen megoldottuk. Jó érzésekkel és egy különdíjjal érkeztünk haza. Soha ennél rosszabb versenyt!
Köszönet a támogatóinknak: a ZMH Cégcsoportnak, a Door Win Ajtó-Ablaknak, a Hooly Shirt-nek és a Foki sulinak.
Orosz Zsolt – Tóth Norbert
Minden nagyon szuperül, gördülékenyen zajlott egész hétvégén.
A szervizcsapatunk abszolút tökéletesen helyt állt, a lányok pedig elhalmoztak minket minden földi jóval, amikor bejöttünk a szervizbe.
Egy szónak is száz a vége, nagyon jól éreztük magunkat annek ellenére, hogy az ötödik gyorson műszaki hiba miatt kiestünk – még így is szentséglés helyett mosolyogva szálltunk ki az autóból.
Köszönet mindenkinek, akik segítettek a hétvége alatt, Gelmár Máriának, Szöllősi Rozinak, Lipták Sándornak, Mészáros Attilának, Kasza Zoltánnak, Búzás Gyulának, Pazsitka Csabának és Kocsis Richárd „Nyúl”-nak!
Domoszlai Bence – Müller Tamás
Ezen az orfűi versenyen mentünk először slick gumikkal, és az új beállításokkal, így az egész rally-t egy tesztnek szántuk, ami hál’ Istennek elég jól sikerült. Hetvehelyen azonban nagyon jó időt akartunk menni, jól is haladtunk, csak az egyik jobbost sajnos elnéztük, és kicsit becsúsztunk az árokba, de szerencsére ki tudtunk jönni belőle, és be tudtuk fejezni a versenyt.
Tellér Antal – Tellér Antónia
Bár a hétvége nem indult zökkenőmentesen, mi nagyon jól éreztük magunkat, az autó nagyon jó, de még bőven van mit tanulni.
Az első gyors ismerkedés volt az autóval, a másodikon meg kellett állnunk egy baleset miatt, de utána ment minden a rendes kerékvágásban. Az utolsó szakaszon már kicsit bátrabbak voltunk, így ott sikerült egy lassítót egy kicsit közelebbről is megnéznünk.
A Rally2 világában még újak vagyunk, igyekszünk versenyről versenyre egyre többet kihozni az autóból és persze önmagunkból is.
Zsolna József-Mangó István
Hosszú kihagyás után ültünk mindketten vissza a rally autóba – 10 és 11 évet töltöttünk tőle távol. 2020 novemberében fogalmazódott meg a gondolat, hogy egy párost alkossunk a 2021-es szezonban a Historic kategóriában. Ekkor lett vásárolva a már versenyautóként regisztrált Lada 2107 (RWW-443), némi fejlesztés után a Szilveszter Rally-n szerettünk volna tesztelni, de mint tudjuk, ezt elhalasztották, így az összecsiszolódás lehetősége elmaradt.
Némi időpont módosítás után eljött végre a nagy nap, és megkezdődött a 2021-es Sopia-NET Orfű Rally.Itt szeretném megjegyezni, hogy a versenyrendezők profin bonyolították le a versenyt. Nagyon tetszettek a gyorsok, eddig még egyikünk sem ment még a Pécs környéki pályákon.
Az első gyorsaságikon még az összehangolódás volt a fő szempont, de nem kellett sok kilométer és kanyar, hogy az összhang teljesen kialakuljon, és az autóból és magunkból is sikerült a legtöbbet kihozni ezen a napon, aminek a végére kellemesen elfáradtunk. Próbáltunk a látványnak és az órának is eleget tenni, hogy a megfelelő helyen végezzünk.
A verseny folyamán technikai problémánk nem volt, így a kategóriában az 1. helyen tudtunk végezni, a legjobb idővel és a legnagyobb kupával tudtunk hazatérni. A Historic abszolút 12. hellyel is elégedettek vagyunk így elsőre, de ezen még szeretnénk a jövőben javítani.
Külön köszönetet szeretnénk mondani a szerviz csapat minden tagjának, Szabó Attilának, Rekeny Attilának, Pálinkás Ferencnek, Brust Norbertnek, akik szereltek, és Jakab Zoltán villanyfelelősnek.
Egerben találkozunk!
Köszönjük a támogatóinknak: Virtech Labs Bt., Dolphio Technologies Kft., Fornád Trans Kft., Doboz és Acélszerkezet Kft., Mogacél Kft., Arthand System Kft., Handball Family Bt., Közbeszerzés Figyelő Kft., Netdragon Service Group Kft., Fúzió Elektrotechnika Kft., Millers Oils Hungary, Hankook Racing Tyres, Matricakell.hu, FoliaZ.hu., GN Group Kft., Kormosadi.hu, SFR Parts Kft., Eurokardán Kft., Mobil Vizsgáztató Kft., SZRV Racing Kft., Primun Go Kft., Oroszlánszív Informatikai Zrt., BPracing.hu, Interpasszív Kft., Truckport Hungary Kft., Ten-Line Kft., Kulcsár-System Kft., MNASZ Tehetséggondozó Program.