Tapasztalatszerzés Szlovéniában
Két párossal vett részt az idei hetedik Mitropa Kupa futamon a 10. Mahle Rally Nova Gorica-n a PSZA Motorsport csapata.
A Szabó Árpád – Bodogán Balázs duó Citroen C2R2 Max-szal, míg a Pazsitka István – Taky Zoltán páros egy 2105-ös Ladával hódította meg Szlovénia hegyeit.
„Régóta a csapat terveiben szerepelt, hogy szerencsét próbálunk egy külföldi versenyen és most a Nova Gorica Rally tűnt jó választásnak. Több magyar versenyzőtárs, a korábbi évek tapasztalatai alapján megerősítette, hogy jól választottunk. Nagyon vártuk a futamot, hiszen végre 150 kilométer versenytávról beszélünk, ahol nyolc különböző pályán 15 szakaszt kellett teljesíteni. Tudtuk, hogy az időjárás sem lesz majd mellettünk, hiszen a Mediterrán Rally után ide is esőt jósoltak” – kezdte a beszélgetést Szabó Árpád, majd hozzátette. „Nem túl sok időt adtak a pályabejárásra és maximum hármat lehetett menni a szakaszokon, de mi csak kétszer tudtunk menni rajtuk, így a gyorsaságikra szinte vakon érkeztünk, emlékeink is alig voltak, de maximálisan megbíztam Balázsban és az itinerben, amit készítettünk. Pénteken a verseny előtt részt vettünk a shakedown-on, amit fontosnak tartottam, mert nem egy klasszikus magyar gyorsaságikkal tűzdelt versenyről van szó. Szinte kanyarból kanyarba mentünk, fel és le a hegygerincen. Pénteken volt még egy rajtceremónia és a városi szuperspeciál, ahová rengeteg ember kilátogatott, de ez volt jellemző a hétvégi pályákra is. Mi nem kezdtünk túl jól, az első kanyarban megforogtunk, majd utolért minket a következő induló, aki rallycrossos módon meglökött hátulról és meg is előzött.”
Szombaton nyolc gyorsaságit, négy különböző pályán teljesítettek a fiúk, de nem volt könnyű dolguk, hiszen a világos mellett sötétben és vizes pályán is menniük kellett. Nem hibáztak sehol, bár volt technikai problémájuk, talán felírhatjuk Árpi számlájára, hogy nem évente egyszer kellene autóba ülnie. Nem győzni mentek, tapasztalatokat szerettek volna gyűjteni. Vasárnap újabb hat szakasz várt rájuk és a szombati csipp-csöpp a csúnyábbik oldalára váltott. Volt, hogy annyira esett, hogy öt méterre alig lehetett látni.
„A szakadó eső még csak-csak, de mellé még köd is volt és mondhatjuk, az időjárástól függetlenül ez a nap még nehezebb volt. Párszor megforogtunk és volt olyan szituáció is, amikor azt hittük itt a vége, de bevittük a célba a kocsit és rengeteg új tapasztalatot szereztünk, amit a jövőben szeretnénk kamatoztatni. Fantasztikus élményekkel tértünk haza és a Mitropa 4-es kategóriájának harmadik helye már csak hab a tortán. Biztos vagyok benne, hogy visszatérünk még ide. Köszönöm szépen Arninak és a csapatnak, hogy végig csinálták velem ezt az egészet” – tette hozzá Szabó Árpád.
Idei harmadik Mitropa versenyén indult a Pazsitka István – Taky Zoltán duó, akik az S10-es kategória harmadik helyére hozták be Ladájukat és e mellett a Mitropa Club ötödik és az abszolút 48. helyen zártak.
„Nagyon jó verseny volt, iszonyatosan élveztük minden méterét. Jó csaták alakultak ki és az időjárás keményen feladta a leckét, hogy ki milyen gumit tegyen fel. Mi felraktuk a vizes gumit, de mire kiértünk a gyorsaságira már száraz volt a pálya. A csapat minden tagjának nagyon tetszett a hétvége, főleg így, hogy sikerült jól zárnunk. Az autó tökéletesen működött, így én is maximálisan elégedett vagyok” – zárta a beszélgetést Pazsitka István.
Köszönet a csapat együttműködő partnereinek: Virtech Labs Bt., Dolphio Technologies Kft., Doboz és Acélszerkezet Kft., Interpasszív Kft., Mogacél Kft., Arthand System Kft., SZRV Racing Kft., Handball Family Bt., Wood Day Kertészeti Kft., Közbeszerzés Figyelő Kft., Netdragon Service Group Kft., ECON Consulting Kft., Solution 4 All Kft., Oroszlánszív Informatikai Zrt.Millers Oils Hungary, Hankook Racing Tyres, Matricakell.hu, FoliaZ.hu., GN Group Kft., Kormosadi.hu, SFR Parts Kft.,Mobil Vizsgáztató Kft., BPracing.hu, Truckport Hungary Kft., Ten-Line Kft., Kulcsár-System Kft., MNASZ Tehetséggondozó Program, KBL-Trend Home Hungária Kft., Charvát Kft., Panka Plast Kft., YourStock24 Kft.