12 páros autózott Móron PSZA színekben

A Vértes Rallye-n sem unatkozott a PSZA Motorsport csapata, igaz Egerhez képest két duóval kevesebb, „csak” egy tucat gördült ki a legendás, fehér aszfaltos gyorsaságikra a PSZA Motorsport színeiben, vagy a csapat segítségével, támogatásával.

Szabó Árpáddal, a csapat vezetőjével beszélgettünk.

Egerben óriási karavánnal jelent meg a PSZA Motorsport. Hány autóval utaztatok a Vértes Rallye-ra, és hogy sikerült a PSZA hétvégéje?

Móron sem volt sokkal kisebb a PSZA Motorsport különítménye, mivel összesen 12 párossal vágtunk neki a Taxi4 Vértes Rallye-nak. Ezúttal is voltak Rally1-es párosaink, az élvonalban Berta Lászlóék, Helembai Csikar Zsolték, valamint Szőni Andrásék képviselték a csapatot, ők már korábban is a mi színeinkben álltak oda a rajthoz.

Móron visszatért hozzánk egy régebbi párosunk, Nagy Gábor és Trescsik Ákos személyében, akiket leginkább murván szoktunk látni, de a tavalyi Eger Rallye-t sem hagyták ki. Ez volt az első ORC-s futamuk az új Lada VFTS-ükkel, amit mi építettünk nekik az elmúlt télen. Jól sikerült a bemutatkozásuk, hibamentesen mentek végig a versenytávon. A Rally1-es párosaink közül egyedül Berta Laciék küszködtek műszaki hibával, valamiért megszűnt a kuplung az autóban a második körben, az oroszlányi szakasz végére. Nem akarták még jobban hazavágni a fiúk a váltót, ezért inkább feladták a versenyt.

A Rally2-ben ezúttal is sokan voltunk, büszkén mondhatom, mint mindig. Szám szerint hét páros ment az egyesületünk színeiben a Rally2-ben, de természetesen külön beszámolunk majd azokról is, akiknek csak szervizelünk.

Volt három egyedi rajtengedélyes Rally3-as párosunk, nekik a Vértes Rallye volt a pályafutásuk legelső Rally2-es futama. Orosz Zsolték, Pazsitka Istvánék és Varga Csabáék egyaránt gond nélkül célba értek. Roller Gáborék elsősorban a nyugati régióban szoktak rajthoz állni, így tettek most is a zöld VFTS-ükkel, és problémamentesen abszolválták a versenytávot.

Illés Emilék a Szabó Attila féle Ladával indultak Móron, de motorhiba lépett fel a második gyorsaságin, amit nem tudtak megjavítani, ki kellett állniuk a versenyből.

A nyugati régióban láthatjuk a legtöbbször Czézinger Kristófékat is, most az év vége felé sikerült előhúzniuk a garázsból a VFTS-t. Egészen szép eredményeket értek el, de a futam végén egy gázvisszahúzó rugó alaposan megkeserítette az életüket, emiatt nem tudták befejezni a versenyt.

Vitek Viktorék a P12-es géposztályban próbáltak szerencsét a Citroen C2R2Max-al, ami a Rally2 Bajnokság legerősebb géposztálya 2020-ban. Viktorék igyekeznek mindent megtenni a sikerért, nem rosszak a részeredmények, de még gyorsulniuk kell. Ők egy futammal korábban, Egerben kapcsolódtak be a bajnokságba, de ehhez képest már egészen meggyőző teljesítményt tudtak nyújtani. Reméljük, hogy Pálházán már a dobogós helyekért fognak küzdeni.

A szervizelt párosaink közül a Rónavölgyi-Aczél duó autót váltott, de kategóriát nem. A Citroenből egy Hondába ültek át a srácok. Rettenetesen friss volt mindnyájunknak az élmény, csak csütörtökön tudtuk elhozni Miskolcról az autót, ezért túl sokat nem lehetett vele foglalkozni a rajt előtt. Mindössze az ülések és az övek voltak tökéletesen beállítva, ennek ellenére Endréék ügyesen meg tudták ülni a gépet, a későbbiekben maximálisan rájuk fogjuk szabni a Type-R-t. A 6-os kategóriában gyorsabbak lettek, a 2WD kupában pedig megerősítették a vezető helyüket.

A Berta József-Losonczi Csaba páros amennyire készült a versenyre, annyira nem sikerült nekik, mert az első szakaszon generátor problémával találták szemben magukat. A generátor, ha megáll az ő Hondájukban, akkor az elektronika letiltja a motort, vészprogramba kapcsol, maximum 3000-es fordulatig lehet pörgetni az erőforrást. Letiltotta a benzinpumpát is, és emellett még több olyan alkatrészt, is amikre szükség lett volna a versenyzéshez. A szervizbe vissza tudtak térni Jociék, de sajnos ők idő előtt adták le a menetlevelet.

Mészáros Zsolték a Peugeot 208R2-vel remekül szerepeltek, a 6-os kategóriában az ezüstérmet szerezték meg, nagyon örülünk neki, hogy versenyről versenyre jobban, és eredményesebben szerepelnek.

Baksai Lászlóék az idei évük eddigi legjobb teljesítményét nyújtva a Rally2 Bajnokság abszolút negyedik helyén értek célba, úgy, hogy a power stage-en sikerült egy abszolút második idővel meglepniük mindenkit. Voltak necces helyzeteik, de mindent megoldottak, és az autó is jól működött. Úgy érezzük, hogy végre újra rátaláltak a régi önmagukra, bár a végsebességük még most is hiányzott, ezt Laci és Zoli – nagyon ügyesen – bátorsággal pótolta.

A 2. Rally Hungary – 1. Pálháza Rallye páros komoly feladat elé állítja novemberben a PSZA Motorsport csapatát, mivel a 2 az 1-ben rendezvény két különálló szervizparkja között csaknem 100 kilométernyi távolság lesz. Hogy tudtok ketté szakadni?

Izgalmas kihívás előtt állunk. Minden egyeztetés alatt van, szervezünk, gondolkodunk, mert ez a futam a Rally2-nek nem volt benne a versenynaptárában, hirtelen kell nekünk is a Pálháza Rallye-ra felkészülnünk. A Rally1-ben tőlünk szinte mindenki menni fog. A Rally2-ben, akiknek fontos a bajnokság, ők nyilván ott szeretnének lenni, gondolok itt például Rónavölgyi Endréékre, a Baksai-Erdei párosra, vagy Mészáros Zsoltékra. Elég komoly csaták vannak, és várhatók, de a Pálháza és a Mikulás Rallye tekintetében sokaknak meg kell húznia a nadrágszíjat, dönteni kell, nem biztos, hogy mindkét verseny belefér a versenyzőknek a büdzsébe.

Egyezkedünk, osztunk szorzunk, szervezünk, de az biztos, hogy Pálházán is meg fogják találni az érdeklődők a PSZA Motorsport sátrait a szervizparkban, az nem lehet kérdés, hogy a zempléni versenyen is teljes erőbedobással támadni fog a PSZA.

 

Forrás: Rallye2.hu – Salánki Gábor

 

Reklámpartnereink:

Virtech Labs Bt., FER-VILL KFT., Dolphio Technologies Kft., Truckport Hungary Kft., Fornád Trans Kft., Doboz és Acélszerkezet Kft., Mogacél Kft. Közbeszerzés Figyelő Kft., Fúzió Elektrotechnika Kft., Millers Oils Hungary, Hankook Racing Tyres, Matricakell.hu, FoliaZ.hu., GN Group Kft., Kormosadi.hu, FervillSound Kft., SFR Parts Kft., DSG Kft., Eurokardan Kft., Mobil Vizsgáztató Kft., SZRV Racing Kft., Oroszlánszív Informatikai Zrt., BpRacing.hu, Petro-Ép 2017 Kft., Interpasszív Kft.